U kent zeker wel glossy tijdschriften met mooi glanzend papier en prachtig fotowerk. Ze hebben titels van -meest zuidelijke – landen of komen van creditcardbedrijven. De artikelen beschrijven mooie vakantiegebieden in superlatieven, verhalen over succesvolle mensen met jaloersmakende banen, tonen veel luxe en dure producten, auto’s, horloges, designkleding, meubelen, enz. Al lezend waan je je in een soort parallelle wereld, met veel geluk en ‘happines’. Crises, vluchtelingen, aanslagen en allerlei dagelijkse kommer en kwel bestaan niet in deze schijnwereld.
Beroepshalve ben ik meer geïnteresseerd in het ook altijd aanwezige thema: het superhuis. Steevast is er een zeer bijzonder huis, nieuw of verbouwd van uit een ruïneuze boerderij, oude fabriek of een vervallen klooster. Het succeskoppel, man: goedboerende directeur of adviseur, vrouw: geslaagde kunstenares, heeft samen met een min of meer beroemde architect een subliem woongenot gecreëerd. Hoe gaat dat dan? De architect is een soort huisvriend geworden en heeft in vele praatsessies volmaakt begrepen wat de opdrachtgevers voor smaak hebben, wat ze willen en hoe, binnen welk (ruim) budget het geheel moet passen en hoelang het totaalproject mag duren. Dat gaat allemaal voortreffelijk en de bijbehorende foto’s doen de lezer even fijn wegdromen: “dat wil ik ook wel”.
Maar onze waarneming in de ruwe werkelijkheid is toch vaak een heel andere. De (ver-)bouwsector heeft een dubieuze reputatie: projecten duren tweemaal zo lang als is beloofd, kosten tweemaal zoveel als is begroot en leveren tweemaal zo weinig kwaliteit als is afgesproken. Dat geldt niet alleen voor de Noord-Zuidlijn, de Fyrahogesnelheidstrein, de Betuwelijn, stadhuizen, operagebouwen en theaters. Ook de kleinschalige particuliere projecten geven de opdrachtgever vaak stress, teleurstelling en ruzie.
Dat moet veel beter kunnen, denken en dachten wij al eerder. Het gaat om vertrouwen in opdrachtgever en uitvoerder. Wij vinden als uitvoerder dat de klant recht heeft op echte interesse in zijn probleem en zijn wensen. Wij streven naar een reële offerte, met reële prijsstelling, werktermijnen en kwaliteitsgaranties. Daarmee onderscheiden we ons van vele concurrenten. Onze klanten herkennen dat gelukkig ook. In de volgende nieuwsbief gaan we hierop wat meer in detail in. Maar wacht U niet daarop als U het voornemen hebt aan uw pand te willen renoveren, binnen en/of buiten.
Over Den Haan
Onze kenmerkende aanpak is totaal onderhoud met respect voor: het bestaande, wensen van de klant, gezonde leefomgeving, duurzame en kwalitatieve aanpak. Van schilderwerk tot totaal renovatie in balans.

Contactgegevens
Uitenhagestraat 74
2571 PV Den Haag
070 4065089
info@denhaanschilders.nl
Openingstijden
Ma-Vrij: 07:00-16:00